La pedagogía de Janusz Korczak y los métodos de trabajo participativo con los niños por sus derechos humanos

Kolekcja Korczak Digital Repository
Opis Tekst dotyczy myśli pedagogicznej Janusza Korczaka (Henryk Goldszmit) i metody pracy partycypacyjnej używanej przez niego do pracy z dziećmi w Domu Sierot w Warszawie. Korczak był żydowsko-polskim pedagogiem, lekarzem, działaczem na rzecz praw dziecka i autorem książek dla dzieci i dorosłych. W centrum jego myśli pedagogicznej znajdowały się kwestie dotyczące podmiotowości dziecka, jego sprawczości, praw dziecka i ich udziału w działaniach na rzecz obrony tych praw na co dzień. Podstawą prezentowanego podejścia jest szacunek dla dziecka i partnerstwo. Autorki starają się pokazać, w jaki sposób metod wychowawczych stosowanych przez Korczaka można używać w pracy z dziećmi, mającej miejsce w trudnych warunkach (przede wszystkim w przestrzeni zamkniętej, np. instytucjach edukacyjnych, ośrodkach dla uchodźców, obozach).
Autor Markowska-Manista, Urszula, Zakrzewska-Oledzka, Dominika Magdalena
Wydawca Madryt : Universidad Complutense de Madrid
Data 2019
Prawa CC BY
Format application/pdf
Język spa
Identyfikator 10.5209/soci.64452
Typ publikacja

Ze zbiorów: Universidad Complutense de Madrid

Wybrane obiekty z kolekcji

Korczak Digital Repository

36 obiektów
Zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej Polityka prywatności.