Pojęcie wychowawca w tekście „Prawo dziecka do szacunku” Janusza Korczaka
Kolekcja | Korczak Digital Repository |
Opis | CEL NAUKOWY: Cel naukowy artykułu to opis zwerbalizowanego w nim pojęcia wychowawcy. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Problem postawiony w pracy dotyczy tego, jak Janusz Korczak oceniał postawy wychowawców w stosunku do dziecka. Metoda przyjęta w trakcie tworzenia artykułu to analiza semantyczna i strukturalna tekstu pedagogicznego. PROCES WYWODU: Artykuł przynosi analizę wypowiedzi narratora dotyczących negatywnego stosunku wychowawcy do dzieci. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Analizowany dawny tekst naukowy z zakresu pedagogiki przynosi wciąż aktualne ustalenia dotyczące praktyki pedagogicznej. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Teksty pedagogiczne Janusza Korczaka powinny się obowiązkowo znajdować w kanonie lektur teoretyków i praktyków wychowania. |
Autor | Sieradzka‑Baziur, Bożena |
Wydawca | Akademia Ignatianum w Krakowie |
Data | 2021 |
Prawa | CC BY‑ ND 4.0 |
Format | pdf/application |
Język | pol |
Identyfikator | 10.35765/hw.2156 |
Typ | publikacja |
Wybrane obiekty z kolekcji
Korczak Digital Repository