Transgresje w biograficznych doświadczeniach wybitnych pedagogów - Marii Montessori i Janusza Korczaka

Kolekcja Biblioteka Narodowa
Opis Artykuł omawia zjawisko transgresji, czyli czynności prowadzących do przekraczania przez człowieka jego własnych granic. Motywacją do osiągania transgresji jest potrzeba podnoszenia poczucia własnej wartości i jego ciągłego potwierdzania. Autorka tekstu na przykładach biografii Marii Montessori i Janusza Korczaka omawia zjawisko transgresji. Analizując pod tym kątem biografię i dokonania Korczaka, Wróblewska wskazując na przestrzenie działań transgresyjnych, m.in. zawodowe, twórcze, społeczne.
Autor Wróblewska, Halina, Monika
Data 2017
Prawa Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne – Na Tych Samych Warunkach 3.0 Polska
Format image/jpg
Język pol
Identyfikator 37(045/046)
Typ publikacja

Ze zbiorów: Biblioteka Narodowa

Wybrane obiekty z kolekcji

Biblioteka Narodowa

64 obiekty
Zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej Polityka prywatności.