Miejsce Janusza Korczaka w polskiej pedagogice akademickiej

Kolekcja Janusz Korczak Association of Canada
Opis Artykuł analizuje samodzielnie wypracowane podejście Janusza Korczaka do pedagogiki oraz jego trwały wpływ na współczesną edukację. Pomimo braku formalnego wykształcenia pedagogicznego, Korczak rozwijał nowatorskie idee poprzez wieloletnią pracę z dziećmi i bogatą twórczość pisarską. Początkowo odrzucany przez polskie środowisko akademickie ze względu na swoją ideologiczną niezależność, z czasem został uznany za prekursora i innowatora. Dziś Korczak postrzegany jest jako pionier edukacji zorientowanej na dziecko, reformator oraz czołowa postać w badaniach nad dzieciństwem i współczesną pedagogiką.
Autor Barbara Smolińska-Theiss
Wydawca Kwartalnik Pedagogiczny, Warszawa
Data 2022
Prawa CC BY 3.0 PL
Format pdf
Język pol
Typ publikacja

Wybrane obiekty z kolekcji

Janusz Korczak Association of Canada

34 obiekty
Zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej Polityka prywatności.